سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آهای یه نفر تو این جزیره تنهاست
لینک دوستان

چکه چکه تا انتظار29

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)



تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 


 

دیده ای نیست نبیند رخ زیبای تو را

نیست گوشی که همی نشنود آوای تو را

هیچ دستی نشود جز بر خوان تو داراز

کس نجوید بجهان جز اثر پای تو را

رهرو عشقم و از خرقه و مسند بیزار

بدو عالم ندهم روی دل آرای تو را

قامت سرو قدان را به پشیزی نخرد

آنکه در خواب ببیند قد رعنای تو را

بکجا روی نماید که تو اش قبله نه ای

آنکه جوید بحرم منزل و مأوای تو را

همه جا محفل عشق است که یارم

همه جاست کور دل آنکه نیابد بجهان جای تو را

با که گویم که ندیده است و نبیند بجهان

جز خم ابرو و جز زلف چلیپای تو را

دکه علم و خرد بست در عشق گشود

آنکه میداشت بسر علت سودای تو را

بشکنم این قلم و پاره کنم این دفتر

نتوان شرح کنم جلوه والای تو را

مهدویت در کلام امام کاظم(ع)

زمینه سازی برای انجام ظهور و دولت عدل جهانی یکی از برنامه های اصلی اهل بیت (ع) از وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) تا امام حسن عسکری بوده است که به اشکال مختلفی مردم را نسبت به چنین مقاله ی مهم ‘ آگاهی و بشارت می دادند .

امام هفتم حضرت موسی ابن جعفر نیز با بیانات و فرمایشات گوهر بار خویش از ابعاد مختلف مساله مهدویت پرده برداشته و ما را در شناخت هر چه بیشتر آن دوران یاری نموده اند که به گوشه هایی از آن می پردازیم .

اجرای عدالت اجتماعی در میان مردم
همه انبیاء و اولیاء الهی در پی اجرا ی عدالت در میان جوامع بشری بوده اند و سعی و توان آنان بر این بوده است که حقی از کسی ضایع نگردد و جمیع بشریت از آب گوارای مساوات و برابری بهره مند گردند . همانگونه که خداوند متعال عدالت پروری را از دستورات اصلی خود برمی شمارد و می فرماید : (( ان الله یامر بالعدل...)).یعنی خداوند به عدل دستور می دهد . " امام کاظم می فرمایند : (( هنگامی که پنجمین امام از اولاد من پنهان شود ‘ برای حفظ دین خود به خدا پناه برید مبادا کسی دین را از کف شما برباید ‘ این فرزند ‘ حضرت مهدی غیبتی دارد که بعضی از معتقدان به وی از اعتقاد خود برمی گردند . غیبت او امتحانی است که خداوند بندگان خود را بدان وسیله امتحان می کند ..)) "وری همه ی مردم را از جمیع نعمت های الهی فراهم می اورد و زمین را به وسیله عدالت و برابری زنده می گرداند چنان چه قران کریم می فرماید: یحیی الارض بعد موتها)) یعنی خداوند زمین را بعد از مردن زنده می گرداند.امام کاظم در مورد این آیه چنین می فرمایند : (( این زنده کردن به این نیست که با باران زمین را زنده کند بلکه خداوند مردانی را(حضرت مهدی ویاران او) برمی انگیزد تا اصول عدالت را زنده کنند ‘ پس زمین در پرتو عدل زنده می شود و اجرای عدل و حدود الهی در زمین مفید تر از چهل روز بارندگی می باشد )).

آزمایش شدید مردم در زمان غیبت
حضرت موسی وقتی از طرف خداوند مامور شد که به کوه طور برود و چهل روز در آن جا باشد خداوند این ایام عدم حضور او را یک آزمایش و ابتلائی برای قوم بنی اسرائیل قرار داد تا خوبان از بدان شناخته شوند و همین گونه نیز شد و عده ای به دستورات حضرت موسی و هارون (ع) عمل نکردند و گوساله پرست شدند و از راه حق منحرف گردیدند و این آزمایش الهی در هر زمانی وجود دارد چنان چه خداوند متعال می فرماید :(( ولنبلوکم شی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات ..)) یعنی ما شما را حتما به چیزی مانند گرسنگی ‘ ترس‘ کمبود در جان ومال و ثمرات آزمایش خواهیم کرد . دوران غیبت حضرت مهدی نیز یک ابتلای بزرگ الهی برای مردم بوِیژه مسلمانان می باشد و در این دوران یاران و دوستان واقعی آن حضرت شناخته خواهند شد ‘ کسانی که تهاجمات فرهنگی و اقتصادی دشمن و شیاطین انسی و جنی در انان هیچ تاثیری ندارد و حتی در محیط های آلوده هیچ گاه از راه اسلام ناب محمدی و حقایق قران دست نمی کشند . انان کسانی هستند که با توسل و توجه به امام عصر و اینکه آن امام بزرگوار همیشه مراقب اعمال و رفتار آنهاست ‘ در راه کمال و معنویت قدم برمی دارند و تا جایی که ممکن باشد فرهنگ مهدویت را به جهان عرضه می دارند . " امام کاظم (ع) در مورد فضیلت انتظار چنین می فرمایند : (( خوش به حال آن دسته از شیعیان ما که در غیبت قائم ما چنگ به دوستی ما زده و بر محبت ما ثابت می مانند و از دشمنان ما بیزاری می جویند ‘ آنها از ما وما از آنها هستیم ...خوشا به حال ان ها ‘ به خدا قسم آن ها در قیامت در درجه ی ما خواهند بود))... "

مقام والای منتظران ظهور
یکی ازصفات خوب و شایسته بندگان خالص خداوند ‘ امیدواری به رحمت و فیض الهی است و این که در حساس ترین و سخت ترین شرایط نیز از لطف الهی غافل نشوند ‘ حضرت یعقوب(ع) در سفارشی به فرزندان خود که از یافتن حضرت یوسف ناامید شده بودند آن ها را امیدوار رحمت خدا می کند و از آنان می خواهد که هیچ گاه از رحمت خداوند نا امید نشوند :(( یا بنی اذهبوا فتحسوا من یوسف و اخیه و لا تیا سوا من روح الله انه لاییاس من روح الله الا القوم الکافرون)). یعنی ای فرزندان من بروید و دوباره یوسف و بنیامین (ع) را جستجو کنید و از رحمت خدا نا امید نشوید زیرا هرکس از رحمت الهی نا امید شود از جمله کافران است . دوستان واقعی امام زمان (ع) به خوبی می دانند که دولت ظلم و جور روزی به سر خواهد آمد و دست حضرت مهدی همیشه بر سر شیعیان و دوستان او می باشد و شبانه روز منتظر ظهور ان حضرت بزرگوار هستند .آنان محبت و مودت اهل بیت را هیچ گاه از دست نمی دهندو به قول پیامبر اسلام (ص) که می فرماید :(( بزرگترین اعمال امت من انتظار فرج و ظهوراست )).

دوستان حضرت مهدی با جان و دل منتظر طلوع او هستند تا بتوانند در رکاب آن بزرگوار اهداف و آرمان هایی الهی را بر روی زمین پیاده گردانند و هیچ گاه در مقابل مشکلات و حتی دشمنان خود ذره ای انفعال و تزلزل به خود راه نمی دهند .

 

 

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مهدی از فرزندان من است، نامش نام من (م ح م د) و کنیه اش کنیه من (ابوالقاسم) می باشد، ‌در صورت و سیرت از همه کس به من شبیه تر است. برای او غیبتی است که در آن مردم دچار حیرت می گردند و بسیاری از دسته ها و گروههای مردم، گمراه می شوند، آنگاه مانند ستاره تابانی از پرده غیبت بدر آید و زمین را پر از عدل و داد کند آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد.


عید مولود


ز شرق مکه چنان اخترى بشد مشهود که مهر پرده بپوشید و ماه شد مفقود

دمید کوکب رخشان احمدى ز حجاز بر آسمان رسالت، محمد محمود

بیاض عارض او آفتاب عالمتاب سواد طره وى مشگساى و عنبر سود

منادیان بشارت تولد او را ندا دهند بصوتى چو نغمه داوود

غزلسرا شده هستى و پایکوبان دهر از این ولایت فرخنده و از این مولود

گشود باب تفضل خداى عز و جل طریق تفرقه و گمرهى بشد مسدود

دهید مژده به یعقوب دهر و بر کنعان رسید یوسف گمگشته و غمت‏بزدود

زمانه رام و زمین غرق نور و دل آرام بیار شهد و سپند و بساط مجمر و عود

 



الهی!

اگر چه درویشم ولی داراتر از من کیست ، که تو دارایی منی.

الهی !

از روی آفتاب و ماه ستارگان شرمنده ام ، از انس و جان شرمنده ام،

حتی از روی شیطان شرمنده ام که همه در کار خود استوارندو این سست عهد، ناپایدار.

الهی!
اگر ستار العیوب نبودی ، ما از رسوایی چه می کردیم.

الهی !
به سوی تو آمده ام ؛ به حق خودت مرا به من برمگردان.


 

پذیرائی :

نفری یه تسبیح ....نیت کنید و بردارید

یک تسبیح صلوات برای سلامتی امام زمان (ع)

یک تسبیح صلوات برای سلامتی پدر مادرا مون.

یک تسبیح صلوات برای شفای همه مریض ها ....

یه تسبیح صلوات هم برای حاجت قشنگی که تو دلت داری 

و یه دعای توسل برای ظهور هرچه زودتر آقامون


دوست  دارم  یک  شب  جمعه

صبح گردد به رسم خوش عهدی

ناگهان  بشنوم  ز  سمت  حجاز

نغمه  خوش  اناالمهدی


پی نوشت : نذر تسبیح رو سال پیش تو امامزاده صالح برای شفای مامانم نیت کردم ....خوشحالم که نذرم از اینجا شروع شد قرار بود دفعه بعد که رفتم امامزاده صالح یه تعدادی تسبیح ببرم بین زائر ها پخش کنم تا هم برای نیت خودشون هم برای مامانم صلوات بفرستن

 

پی نوشت : هر کی تسبیح می خواد آدرس بده براش بفرستم البته خصوصی ..... ( آدرس پستی بعلاوه کد پستی )


پی نوشت توضیحی : قضیه تسبیح چیه ؟....این یه نذره.....نیت میکنی یه تسبیح برمی داری دلت

خواست من واست تسبیح می فرستباهاش همه اون صلواتا رو می فرستی ......بعد می تونی اگه

دلت خواست تسبیح رو هدیه بدی به نفر دیگه تا اون هم صلوات بفرسته......این تسیبح دست به دست

می چرخه .....دست آدمای مختلف و باهاش صلوات می فرستن. 

واسه نیت خودشون ......فرج آقا امام زمان....و حاجت کوچولوی من ......


[ سه شنبه 89/12/3 ] [ 1:4 عصر ] [ آشانا ]
درباره وبلاگ